Tekoälyä käyttävät markkinoinnin applikaatiot ovat lisääntyneet lähiaikoina kovaa vauhtia. Listasin tähän artikkeliin kaikki markkinoinnin AI-työkalut, joista on hyötyä alan ammattilaisille.
Osa työkaluista hyödyntää koneoppimista tekoälyn sijaan, mutta ansaitsee silti paikkansa tällä listalla.
Adext AI auttaa löytämään parhaat yleisöt mainoskampanjoillesi sekä tunnistamaan alhaisimmat KPI-kustannukset ja korkeimmat klikkausprosentit, näyttökerrat tai konversiot.
Työkalu analysoi sille syötetyn datan ja tekee tiedon perusteella älykkäitä päätöksiä. Se parantaa kampanjasi tehokkuutta löytämällä dynaamisia yleisöjä, jotka toimivat parhaiten mainostesi kanssa.
Persado on generatiiviseen AI-sisältöön perustuva alusta, joka oman kuvauksensa mukaan “motivoi jokaista osallistumaan ja toimimaan”. Työkalu auttaa optimoimaan ja personoimaan asiakasviestit kohderyhmän mukaan.
Conversica auttaa hoitamaan liidejä paremmin generatiivisen AI-sisällön kautta. Keskusteleva AI-alusta auttaa liidien hoitamista ja tulojen digitaalinen avustaja tehostaa liidien hankintaa.
Zeta auttaa jakamaan räätälöidyt sisällöt monikanavaisesti eri jakelukanaviin. Monikanavaisuuden lisäksi työkalu keskittyy sisältöjen personointiin ja konversion paranteluun AI-pohjaisesti.
ConvertKit tekee sähköpostilla toteutettavaa automaatiota eli tehostaa uutiskirjeen tilaajille lähetettävää viestintää. Helpottaa sähköpostimarkkintointiin kuuluvien toimenpiteiden tuottamista kuten visualisoinnit, lomakkeet ja asiakasrekisterinhallinta.
Todennäköisesti ennakkoon tutuin nimi listalla. Zapierin avulla yhdistät eri sovelluksia ja järjestelmiä toisiinsa eli saat oman markkinointisi teknologiapakan pelaamaan paremmin yhteen.
Ovat tätä päivää, toivottavasti listaus tarjosi apuja tekemiseen. Pyrin päivittämään tätä listaa tarvittaessa.
Tutustu myös ilmaisiin tekoälykoulutuksiin.